Chia semínka jako hubnoucí zázrak

Chia semínka - hubnoucí zázrak

Chia semínka byla ve Střední Americe používán již před 4 000 lety. Ve 20. století se ale postupně začala dostávat do obecného povědomí i v dalších částech světa a dnes jsou poměrné známá také u nás. Obsahují totiž mnoho účinných látek, takže jsou velmi prospěšná pro lidské zdraví. Podílejí se např. na správném fungování kardiovaskulárního systému, zlepšují imunitu, snižují hladinu cholesterolu, ale kladný vliv mají na daleko více věcí. Jedním z nejznámějších účinků chia semínek je jejich pozitivní působení na hubnutí, se kterým má mnoho lidí velké obtíže.

Chia semínka a hubnutí. Jak nám mohou pomoci?

Shodit nějaký ten kilogram rozhodně není od věcí, tedy pokud nevážíte 40 kg i s postelí. Nadměrná hmotnost totiž nedodá na pohodě ani naší psychice, ani našemu zdraví. To samozřejmě platí zejména pro osoby s vysokou nadváhou, nicméně přebytečná kila bychom měli shodit tak jako tak. Proč nám ale mohou s hubnutím pomocí právě chia semínka?

  • Vysoký obsah vlákniny. To působí velmi kladně na trávící soustavu. Její správné fungování (včetně vyprazdňování) je při snižování hmotnosti velmi důležité.
  • Zvětšení objemu. Chia semínka se po konzumaci mohou zvětšit až 12×, neboť na sebe vážou vodu, což zvyšuje pocit zasycení. Jestliže tedy máte neustále hlad, dejte si je.
  • Vliv na hladinu cukru v krvi. Pokud tato hladina není v pořádku, člověk má často větší chuť na sladké. Netřeba asi dodávat, že to tělesné hmotnosti určitě neprospívá.
  • Více energie pro tělo. Díky podpoře imunitního systému a výše zmíněným hydrofilním vlastnostem jsou chia semínka velice prospěšná při fyzické námaze. O důležitosti pravidelného pohybu při hubnutí samozřejmě nemůže být pochyb.

Na co si dát při konzumaci chia semínek pozor?

Z výše uvedeného je patrné, že pokud chcete zabojovat s nadměrnou hmotností, chia semínka byste do svého jídelníčku rozhodně měli zařadit. Ovšem pozor! S jejich konzumací to v žádném případě nepřehánějte. Doporučená denní dávka totiž činí zhruba 15 gramů. Jestliže si budete dopřávat chia semínka k snídaně, obědu i k večeři, nastane přesně opačný efekt a začnete spíše na váze přibývat, což asi nebude vaším cílem. A ještě doplňme, že při jejich konzumaci by měli být opatrnější osoby s nízkým krevním tlakem a také lidé, jež užívají léky na ředění krve.

Kde si chia semínka pořídit? Zatímco v dřívějších dobách byla jejich dostupnost poněkud problematická a omezovala se takřka výhradně na specializované obchody se zdravou výživou, dnes panuje zcela jiná situace. Vzhledem ke vzrůstající oblibě je totiž seženete i v supermarketech a na jiných místech.

Žádné komentáře, buďte první s vaším příspěvkem!

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.